nedeľa 6. septembra 2015

Make-up štetce: Aké? Načo? Prečo?

Ahojte, 
tento týždeň sme sa už raz stretli u tutoriálu na jednoduché líčenie. A kedže je nie celkom vydarený víkend a ja mám čas, som tu opäť a to s článkom týkajúcim sa make-upových štetcov. 
Je zaujímavé čítať rôzne recenzie na to, prečo ich používať, ja som zástancom toho, že pokiaľ sa štetce dezinfikujú je to rozhodne lepšie a hygienickejšie ako používať prsty alebo aplikátory pribalené k produktu (výnimkou sú logicky špirály). 
Je hrozne veľa značiek ktoré robia štetce na make-up, niektoré sú viac známe, niektoré menej, niektoré sú dostupné v drogériach, niektoré sú na slovensku nezohnateľné. Je to veľmi individuálne. Najznámejšie značky ktoré vyrábajú štetce su napríklad: Sigma, BH cosmetics, Petra Lovely Hair, Real Techniques, Zoeva, Hakuro, Mac a potom mnoho iných značiek dekoratívnej kozmetiky ktoré si vyrábajú vlastné štetce. Keďže som tiež len obyčajný človek, aj ja sa snažím nájsť niečo, čo mi bude sedieť, bude to ľahko dostupné a bude to hlavne cenovo dostupné. Je totiž rozdiel zavaliť na štetec 40 eur a za podobný dať 10 eur. Je to samozrejme aj o preferenciach, značke... Hlavne rozdelenie štetcov je najmä podľa toho, načo je daný štetec  určený. Tu sa zasa názory líšia.. Ja si osobne myslím, že to až tak dôležité nie je, každý by mal štetec používať na to, na čo mu vyhovuje.  Ďalej sa štetce líšia podľa
materiálu z ktorého je vyrobený, akou technikou sú vyrábané, ale aj zastrihávanie, či lepenie štetín.. Pravdu povediac to sú ale detaily, ktorým sama moc nerozumiem.
To bol trošku dlhší úvod, a teraz vám ukážem moju malú zbierku štetcov. Ja štetce používam zakaždým keď sa malujem už len z toho dôvodu že výsledný efekt vyzerá omnoho lepšie. :)



1. Štetec na make-up (tekutý, penový, tuhý): 
Ja  používam dva, striedam ich podľa toho aký make-up si dávam. Na tuhý alebo hustejší make-up používam štetec od známej českej youtuberky Petry: Petra Lovely Hair. Je to kabuky štetec M51. O tomto štetci som písala už aj v článku júnové novinky .  Je to veľmi kvalitný, jemný, hustý štetec s ktorým sa mi pracuje dobre. Cena cca: 10€.


Ako druhý používam plochý štetec. Je vhodnejší skôr na tekutý make-up ale tak isto sa s ním dobre aj kontúruje, keďže je z jednej strany placatý. Ja som tento objednávala z internetu ale takýto istý tvar sa dá bežne zohnať aj v drogériach. Cena tohto konkrétneho: 3€. 

2. Štetec na púdrové produkty:
Prvý je štetec na púder. Ja mam  štetec od essence, myslím že je bežne k dostaniu v každej drogérií, kde majú stojan essence. Mám ho myslím 2 roky a stále je relatívne hustý a jemný. Neplzne a ani príliš nepráši. Ja osobne ho používam aj na rozjasňovač. Cena: cca 3€.
 Ako ďalší tu mám štetec na bronzer. Je to štetec od avonu, ktorý som dostala k objednávke a pravdupovediac, milo ma prekvapil. Je pekne jemný, relatívne hustý, nepráši a na bronzer akurát. Páči sa mi aj v tom, že je skladací a nezaberá takmer žiadne miesto. Cena cca: 5-8€.  
 Ako ďalší štetec na líčenie tu mám štetec na lícenku ebelin. Ja som ho v lete používala aj na bronzer a je super. Má tvar takého zajačieho chvostíku a je moc príjemný. Je jemný aj keď nie je moc hustý ale stále je to v rámci použiteľnosti. Myslím, že to bola nejaká limitovaná edícia ale ebelin má od jari svoje vlastné štetce, kde určite nájdete podobný. Cena: cca 6€.
 No a nakoniec tu mám štetec, ktorý bol primarne objednávaný s tým, že nahradí štetec na púder. Objednávala som ho z Oriflame a stále asi 3€. No ale to čo mi prišlo je úplne trága. Štetec je riedky, plzne a navyše štetiny sú príliš tvrdé a ostré. Na tvári je nepríjemný a používam ho len veľmi výnimočne na extra zapečené produkty, ktoré bežným štetcom idú len ťažko nabrať.
 
3. Štetec na očné tiene:
Prvý tu je plochý štetec na aplikáciu očných tieňov na celé viečko. Používam ho takmer zakaždým keď očný tieň použijem. Tento je z nejakého internetového e-shopu ale myslím, že rovnakú službu urobí aj akýkoľvek iný plochý štetec so stredne dlhými štetinami. On pôsobí nudne ale robí za mňa veľkú prácu. Cena: cca 3€.
 Ako druhý tu mám štetec od essence. Je to štetec ceruzkovitého tvaru, ktorý slúži najmä na detaily pri vykreslovaní ohybu oka ale aj pri kreslení vrchných dymových či spodných liniek. Osobne som si na tento štetec ešte nevytvorila úplne názor keďže ho mám ešte len pár dní ale dúfam, že nesklame a budem ho môcť odporučiť aj vám. Neviem, či je to limitka alebo bude na predaj už stále a taktiež netuším, či majú túto sériu vo všetkých predajniach pretože novinky sa v rôznych drogériach líšia. Cena: 2€. 
 Ako tretí a posledný štetec tu mám blending brush a štetec na očné linky v jednom od Catrice. Tá linkovacia strana mi moc nesadla, keďže je ten štetec dosť hrubý ale tá opačná strana sa mi celkom páči. Viem si samozrejme predstaviť aj lepší štetec na blending, inak povedané na rozmazávanie a strácanie ale je to taký lepší priemer z drogérie. Opäť úplne nudný štetec, ktorý mi ale robí obrovskú službu práve tým ako sa ním dá strácať. Cena: cca 4€.

 Ako poslednú vec ktorú mám v nádobe so štetcami sú klieštiky na mihalnice a pinzeta na trhanie obočie od ebelin. Kliešte cena: cca 4€ a pinzeta cena: cca 3€. 
 Ceny vyššie uvedené sú len približné a môžu sa v jednotlivých drogériach odlišovať aj o niekoľko eur.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára