utorok 27. októbra 2015

Odšťavené ovocie: áno či nie?

Ahojte,
som tu opäť a dnes s trošku iným druhom článku. Dnes sa spolu mrkneme na  rozličné názory týkajúce sa odšťaveného ovocia. Niektorý tvrdia že áno, iný nie. Je samozrejmé, že najzdravšie je ovocie jesť celé, bez akejkoľvek úpravy. Je tu ale jedno veľké ALE! Sú ľudia, ako napríklad aj ja, ktorí nemôžu jesť ovocie celé. Jablko, pomaranč či ananás môžem jesť buď odšťavné alebo nakrájané na veľmi malé kúsky, preto je pre mňa praktické ovocie očistiť nahádzať do odšťavovača a vypiť šťavu bez toho, aby sa mi okolo úst spravila alergia. 
Sú ale ľudia, ktorí odšťavovanie neodporúčajú. Tvrdia, že toľko vitamínov, koľko obsahuje tá šťava bežne nezjedia a preto je to nezdravé. Toto je podľa mňa taká hlúposť že to svet nevidel.. 
Ide o to, aké množstvo šťavy vypijete. 
Pri dospelom človeku by som odporúčala 2-3dcl šťavy u detí 1-2 dcl. Ide o to, koľko ovocia ste schopný ,,na posedení" zjesť. 
1 pomaranč = cca 1dcl šťavy. Ak máte dieťa, ktoré ledva zje polovicu pomaranča, nie je vhodné do neho liať 3dcl šťavy denne. Tak isto aj u dospelých ľudí. Ovocie je zdravé ale všetko s mierou. Určite nie je zdravé piť denne liter šťavy a úplne vynechávať ovocie ako také. Aj to ,,husté" čo nakoniec z odšťavovača vyhodíte obsahuje látky, ktoré vaše telo potrebuje, preto je vhodné kombinovať celé ovocie s odšťaveným. 
 
Aké ovocie sa odporúča odšťavovať? 
Odšťavovať možete akékoľvek ovocie, ktoré má aspoň akú takú šťavu. Neodporúča sa odšťavovať ovocie s vysokým obsahom škróbu, ako napr. banán či orechy. Tiež by som nedoporučovala odšťavovať drobné ovocie s mnohými malými zrniečkami ako jahody, maliny či kiwi. Mohlo by vám upchať sitko a tým obmedziť množstvo šťavy.
Ja som dnes odšťavovala 5 pomarančov a tri hrušky. 
3 hrušky - 250 ml šťavy
5 pomarančov - 600 ml šťavy
Šťava z hrušiek bola hustejšia skoro ako kaša, kľudne aj deťom, ktoré sú ešte len na príkrmoch by som odporučila. Ale aj tým väčším, zriediť trošku s vodou. Pri hruškách platí to isté čo aj pri jablkách. Ovocie po nakrájaní zhnedne a to aj po odšťavení. Ak sa chcete tomuto vyhnúť, pridajte do šťavy troška citrónovej šťavy (cca 1 čajová lyžička). Proces hnednutia to spomalí, nie zastaví.
Šťava z pomaranča bola, logicky, kyslejšia ale tiež veľmi chutná, redšia. Pri konzumacií väčšieho množstva možnosť zriediť s vodou. 
Nakoniec stačí naservírovať a môžete podávať. :) Dobrú chuť!



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára